Зараз в ефірі
Chet Baker How High The Moon

Jaguar Land Rover: інновації, що змінюють світ



Інколи британців тролять, називаючи їх затятими консерваторами, плутаючи відданість традиціям із технічною відсталістю. Адже саме в Великій Британії базується левова частка гоночних команд і інжинірингових бюро, а отже і народжуються найсучасніші технології. Тому англійська відданість традиціям виражається не лише в спадковостіі дизайну, а й у звичці робити все на вищому інженерному рівні — інноваційно і якісно.

Якось парламентарі, що споконвіку засідають у Вестмінстер-холі, поскаржилися на труху, яка сиплеться зверху. Бо склепінчаста стеля з гігантських крокв, створена 1393 року, так жодного разу капітально і не ремонтувалася. Реставратори розводили руками — щоб перекласти дах площею 1547 м², знадобиться цілий ліс щонайменше 500-літніх дубів. Та де їх зараз знайти?

Пізніше в Парламентській бібліотеці знайшли напівзотлілий телячий пергамент із даними постачальників, розкопали генеалогічне древо лісозаготівників і зателефонували спадкоємцям. І глава сім'ї відрапортував: 500-річна діброва в порядку, розміри є, крокви підготуємо за 3-4 місяці. Розуміючи, що рано чи пізно Вестмінстер-холу знадобиться капремонт, лісозаготівники на виручені гроші придбали землю і висадили саджанці саме цього виду. І суворо наказали нащадкам очікувати, коли за ними звернуться з Вестмінстера. Подібна завбачливість, планування «на століття», педантичне ставлення до документів — і є відданість традиціям. Як і впевненість у тому, що Вестмінстер стоятиме, парламентарії — засідатимуть в ньому, а Лондон — правитиме.



Склепінчаста стеля парламентського залу Вестмінстерського палацу. Фото Jaguar Land Rover

Схожим чином британці створюють автомобілі. Якщо не на століття, то на покоління. Продумують до дрібниць і безжально випробовують вогнем і мечем. Добре, що згубних місць для тестів новітніх технологій в «Імперії, над якою ніколи не заходить сонце» не бракувало. Як наслідок, 2/3 всіх Land Rover, випуск яких почався ще в 1948 році, досі на ходу. У глибинці їх передають у спадок — як мисливські рушниці, фамільне срібло та сімейні заповіти.

Час інновацій, випереджаючий себе

Часи змінюються – а разом з ними і технології. Більш ніж 60-річні дослідження алюмінію зробили компанію Jaguar Land Rover лідером у галузі його обробки. Британці створили свій унікальний сплав, вирішили проблему з'єднання алюмінієвих і сталевих деталей і побудували найбільший у світі прес для штампування деталей з цього металу. Сьогодні окрема тема для гордощів — електронні системи, що покращують безпеку, полегшують керування та підвищують комфорт. Наприклад,  технології «прозорих» капота та корми в Land Rover показують картинку безпосередньо перед позашляховиком Defender і позаду нього, дозволяючи маневрувати з ювелірною точністю як у тісній парковці, так і при форсуванні гірської річки.



Defender – один з найпотужніших позашляховиків у світі.

А вершина мультимедійної думки — система Pivi Pro, з потоковою передачею даних, інтуїтивністю та блискавичним відгуком, — не поступається смартфонам і навчена оновлювати софт «за повітрям». У водіїв викликає особливий захват сучасна технологія управління трансмісією Terrain Response, у якої немає аналогів з ефективності. Водієві достатньо обрати потрібний тип бездоріжжя (камені, пісок, трава, гравій, сніг, бруд і колії) і задати напрямок — усе інше зробить електроніка.



Прогресивна система мультимедіа Pivi Pro.

Що стосується бренда Jaguar, там чітко вважають: інновації не повинні існувати тільки заради інновацій. Усі вони створюються задля того, щоб керування автомобілем стало ще більш інтуїтивним і унікальним. Адже Jaguar — це практично жива істота. Окремим досягненням є розробка першого преміального електричного кросовера I-PACE, представленого кілька років тому. Зараз же компанія Jaguar Land Rover оголосила про нову стратегію, коли всі нові «ягуари» будуть виключно електричними. Крім екології, це також економія пального — оскільки у цьому випадку воно зовсім не потрібне.



Електромобіль Jaguar I-PACE. Фото: Владислав Сирук.

Свідченням прогресивності та навіть витривалості Jaguar I-PACE є зокрема той факт, що він впорався з випробуванням «взяття Евересту». Автомобіль піднявся на 8 848 метрів, що відповідає висоті гори Еверест, — на одному заряді. Проїхавши загальний шлях у 199,6 км, разом із під’їзною ділянкою завдовжки майже 13 км до точки старту в гірській місцевості, I-PACE завершив це енергоємне випробування, маючи залишковий заряд акумулятора на рівні 31 %, якого вистачило б, щоб проїхати ще 128,7 км. Важливу роль в економії заряду електромобіля відіграє функція інтелектуального клімат-контролю Smart Climate  — використовує датчики ременів безпеки для визначення кількості пасажирів у салоні та обігріває або охолоджує лише відповідні зони салону. Тобто, і забезпечує комфорт, і мінімізує споживання енергії.



Підкорення випробування «як на Евересті».

Ключем до ефективного завершення випробування «взяття Евересту» стала система рекуперативного гальмування, встановлена на I-PACE. Розроблена з використанням технологій із перегонів команди Jaguar Racing Формули Е, рекуперативна система стала критично важливим фактором для досягнення успіху на трасі. Зазвичай під час перегонів за допомогою системи рекуперації електромобіль I-TYPE 5 генерує додаткову енергію на рівні близько 30 %***, без чого було б просто неможливо побачити картатий прапор фінішу.



Доводячи неможливе – Jaguar I-PACE.

Jaguar Land Rover — один із небагатьох виробників, що використовують технології віртуальної реальності для роботи над дизайном і компонентами до створення перших прототипів. Найближче майбутнє компанії — методи інтелектуального самонавчання, що інтегруються зі смартфоном водія і вивчають його звички й уподобання. Це дозволить забезпечити незрівнянний комфорт у салоні та по-справжньому персоналізоване керування автомобілем.

Так, прогрес не зупинити. Jaguar усе життя будував спорткари і тепер створює електричні кросовери. А Defender, який поставив прохідність в абсолют, паралельно задає стандарти комфорту поїздки. Єдине, що залишилося незмінним, — надійність і якість. Звичка робити все на вищому інженерному рівні, продумуючи найменші деталі — в генах Jaguar Land Rover. Як і відданість традиціям — у ДНК самих британців. 

Партнерський матеріал створено на основі статті Сергія Суховського. 

*** Відсотки показують частку корисної ємності акумулятора для зберігання енергії.

Поділіться з друзями!

👇 Зверніть увагу

👍 Приєднуйтесь до Radio JAZZ!

📱 Слухайте зі смартфона